همه حوادث و سوانح كشور در هلال احمر رصد می شود
نوشته شده توسط : hgu33

'ظاهررستمی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا بابیان اینكه این سامانه ها در دسترس مدیران بحران و سوانح و امدادگران، نجاتگران هلال احمر است، افزود: سامانه های یاد شده كه هم اكنون در همه استان های كشور فعال است، دارای دو قابلیت عمومی و تخصصی برای ثبت لحظه ای عملیات های امداد و نجات و مدیریت بحران است.

رستمی اضافه كرد به كارگیری و استفاده از این سامانه ها در مراكز یاد شده می تواند باعث افزایش دقت در تصمیم های مدیریتی و انتقال اطلاعات و اطلاع رسانی سریع به مسوولان و امدادگران برای پوشش مناسب حوادث و سوانح بزرگ شود.

وی گفت: استفاده از سامانه های تصمیم ساز یاد شده در مدیریت بحران و هدایت عملیات های موفق امداد و نجات در حوادث طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت، بسیار حیاتی و حائز اهمیت است.

این مقام مسوول درجمعیت هلال احمر ادامه داد: مدل ‌سازی سامانه های تصمیم ساز مورد نیاز در حوادث طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت داخل كشور به منظور مدیریت بحران این گونه سوانح در كشور، برنامه ریزی شده است.

به اعتقاد رستمی، ایجاد سامانه های تصمیم ساز موجب كاهش میزان تلفات و افزایش سرعت ساماندهی بحران در كشورها می شود.

دبیركل جمعیت هلال احمر گفت: در ایران به دلیل عدم وجود سامانه ای جامع و برپایه IT، مدیریت بحران به صورت سیستماتیك اجرا نمی شد كه با عملیاتی شدن سامانه های فرماندهی بحران و عملیات امداد نجات به عنوان سامانه های تصمیم ساز با ارایه اطلاعات جامع و كامل از حوادث و سوانح، این نقص مرتفع خواهد شد.

رستمی افزود: عناصر مهم در پیاده سازی و عملیاتی كردن سامانه های تصمیم ساز در سازمان های امدادرسان، داشتن زیرساخت های استوار، ذخیره سازی اطلاعات حوادث و سوانح گذشته، جستجو و بازیابی اطلاعات، سازگاری با قالب های موجود حوادث و سوانح و ایجاد مراكز اشتراك داده ها در این گونه سازمان ها است.

اجتمام**7029 ** 1569





:: برچسب‌ها: آلمان , گربه , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: